|   1 257   4     3
  Vardag

161231j
Vi började det nya året med Milos 4-årskalas. Min pappa hälsade på, vi kupongade en massa toalettpapper (har fortfarande kvar!) och åt semlor med Tina med famlj ute i Ormond Beach. Steve Stone hälsade på. Sväronen hälsade på. Mycket folk var det!

161231k
I februari var det mycket pyssel och bygge. Noëlle hade sin första Acro-tävling och byggde en hylla att förvara sina medaljer på och jag renoverade hallen. Det var Valentinedans i skolan. Svägerskan och kusinerna hälsade på. Vi tog med oss Lexie till den stora lekparken en timme bort och jag och Noëlle tog en dag själva på Disney.

161231l
Vi fick smaka på en tanläkarräkning på 14 000 kr för ett par hål för Noëlle. Barnen fick nya kläder från Villervalla och vi åkte till Leu Gardens och fotade lite. Jag klippte av mig håret och började på boxning. Gregs kusin med familj hälsade på och vi åkte fanboat och tittade på alligatorer. Mormor hälsade på. Noëlle fyllde år och det lektes mycket med Trent.

161231m
Vi förlorade Lucy i början av april, och hon fattas oss något så enormt. Vi höll kalas för Noëlle. Nicolas började använda balanscykeln. Jag och Noëlle hade vår boho-fotografering. Fick verkligen några pärlor där! Noëlle var med i första delstatsmästerskapet och kompisarna var med och tittade. Jag och pojkarna körde heldag på Disney och vi köpte ny Volvo.
161231n
Vi blev med tre nya kattungar. Noëlle och alla andra i Kindergarten hade uppvisning till mors dag <3 Svärmor hälsade på. Wendy och jag tog en tur till Disney med tjejerna. Ett par dagar senare tog vi pojkarna, medan tjejerna var i skolan. Vi fixade i ordning vår garderob och jag påbörjade 4-ever-projektet som TV-väggen är. Min pappa hälsade på och vi hängde på stranden på Memorial Day.

161231o
Awards och utmärkelser när Noëlle gick ut Kindergarten. Vi körde poolhäng och S’mores. Vi hängde med Tina och gänget på IKEA den 6:e juni och tog en tur till stranden med kompisen Trent. Vi hade värsta masskjutningen i USA:s historia i Orlando. Milo hade dansuppvisning. Vi firade midsommar på IKEA och välkomnade Finn till världen.

161231p
Barnen hade uppvisning på Disney med gymnastiken. Vi kom iväg till Sverige. Vi gjorde så sjukt mycket. Åkte gräsklippare med morfar och plockade smultron och trädde på strå. Vi fick i skogen och plockade blåbär, åkte till Nora och åt färska munkar och lekte på lekplatsen. Barnen fick åka traktor med morfar som körde in en stor sandhög för dem att leka i. De latade sig i hängmattan… Vi hade sommarfest och kusinhäng med alla kusiner i Sverige. Barnen plockade mask och vi fiskade fisk. Vi badade i kalkbrottet och besökte Wadköping och Stora Holmen i Örebro. Vi hälsade på moster polis och finfarmor Kerstin i Lindesberg. Vi kikade på stora Dalahästen i Avesta och åkte till Säterdalen där det fanns en jättemysig lekplats. Vi åkte fyrhjuling och kokade svartvinbärssaft. Vi hängde med Hanna B och var hemma hos systeryster Kajsa. Vi tältade i tält. Vi var hemma hos bonden Daniel och hälsade på djuren. Vi åkte till Plantmarknaden i Lindesberg och tog med finmormor till Nora och sen hämtade vi äntligen maken på Arlanda.

161231q
Vi åkte upp mot Dalarna och stannade i Nusnäs för att titta på Dalahästarna. Strax innan vi kom till Norge såg vi två väldigt majestätiska renar. Noëlle tappade sin första tand i Norge. Vi besökte den gamla staden Røros, Trondheim och Nidarosdomen. Vi såg fjorden och åkte på Trollstigen och barnen fick leka i snö för första gången. Vi åkte till Stockholm och hejade på Mikael när han spelade hockey och barnen fick åka buss och tunnelbana för första gången. Noëlle och jag vaskade guld för första gången. Vi skyndade hem för att börja skolan.

161231r
Vet inte vad som hände i september, för jag bloggade inte ordentligt, haha. Jag fyllde 33 år. Sebastian kom och hälsade på. Noëlle blev vald till Terrific Kid och jag började med Halloween-dekorationerna 😉

161231s
Vi oroade oss över orkanen Matthew, men inget blev skadat hos oss. Vi hade hurricane-party hos Wendy och Jason. När orkanen dragit förbi körde vi stranddag. Trots att vi var på andra kusten var det mycket skräp som blåst upp på stranden. Mamma hälsade på och Nicolas fyllde tre år. Vi förlorade lilla Berlioz :(
Vi körde mycket strandhäng och jag bokade flygresa till Sverige nästa sommar. Åtta veckor! Vi körde Halloween fest och karvade pumpor och åkte till pumpkin-patchen och gick Trick or Treat som Pokémon.

161231t
Vi åkte till stranden och flickorna fick vara med och dansa med trumcirkeln, sjukt coolt. Axel hälsade på och jag gick och röstade mot Trump. Vi åkte på Västindienkryssning med Wendy och Jason. Jag bokade resa till Frankrike i sommar och vi tog julfoton till julkorten.

161231u
Jag gjorde om barnens badrum, satte upp citat och byggde en filtstege. Vi körde Lucia på IKEA och på julfesten och stöpte ljus. Milo hälsade på i skolan och träffade sin blivande fröken. Vi hade Ugly Sweater-party och kom sen iväg till Kanada. Barnen fick äntligen se snö! Vi träffade kusiner och jag träffade Lisette och Lise-Lotte. John och Lexie kom upp och vi åkte till Niagarafallen och till Toronto och firade jul ihop.

1 257   4     3

3 svar på Året i revy

1. Helen skriver:

Det är alltid så kul att läsa dina årssammanfattningar, även om jag ju har läst om allt redan… :)

2. Sonja skriver:

Otroligt händelserikt år ni har haft och barnen har vuxit så mycket.
    Önskar jag hade mitt barndomsliv i bilder på detta vis.